Co je to mentoring a jak funguje?
- individuální podpora vyžádaná ze strany klienta
- mentor nehodnotí, ale podporuje
- mentor je zodpovědný za proces, klient je zodpovědný za obsah
- mentor podporuje klienta, aby si našel zónu svého nejbližšího vývoje
- mentor zachovává diskrétnost a mlčenlivost – sepisuje s klientem kontrakt
- mentor nedává klientovi rady, pokud si klient radu nevyžádá
- mentoring nemusí být spojen s návštěvou v hodině klienta
- v rámci pozorování v hodině mentor poskytuje klientovi pouze popisnou zpětnou vazbu
- mentorskou podporu domlouvá klient přímo s mentorem, první schůzka je vždy osobní, ostatní mohou být on line
Facilitovaná setkání
- probíhají přímo ve škole, ev. mohou probíhat on line
- účastní se ho skupina učitelů (zájemců o vybrané téma) z jedné školy či celá sborovna
- facilitátor („usnadňovač“) řídí proces sdílení zkušeností účastníků k vybranému tématu
- facilitátor na žádost účastníků může přinést expertní pohled k vybranému tématu
- navazují zpravidla na prezenční semináře, mentoring, či konzultace, ev. jim předcházejí
- facilitovaná setkání domlouvají zájemci či vedení školy přímo s facilitátorem
Konzultace
- konzultace mohou probíhat on line nebo navazují na prezenční semináře, ev. jim předcházejí
- konzultací se může zúčastnit 1 – 5 osob
- většinou jde o společné přípravy výukových programů a projektů
- konzultace domlouvají zájemci přímo s konzultantem