Žák je spokojený, když ho učení baví. Žáka učení baví, když vidí smysl toho, co se učí, když tomu, co se učí, rozumí, a když učení probíhá v bezpečném a podnětném prostředí. Pokud žáka učení baví, baví to i učitele. Workshop vám ukáže, co vše lze dělat směrem k vyšší spokojenosti žáků
Zveme vás na pobytový workshop
Spokojený žák = spokojený učitel
„Žák je spokojený, když ho učení baví. Žáka učení baví, když vidí smysl toho, co se učí, když tomu, co se učí, rozumí a když učení probíhá v bezpečném a podnětném prostředí. Pokud žáka učení baví, baví to i učitele. Workshop vám ukáže, co vše lze dělat směrem k vyšší spokojenosti žáků.“
Obsah: Jde o praktický workshop, na kterém se nezbytná teorie prolíná s praktickými ukázkami a sdílením zkušeností na téma efektivní strategie řízení výuky. V rámci workshopu každý účastník nejdříve prochází tématy, jako jsou metody a formy aktivního učení, tvorba výukových programů, reflexe a hodnocení. Na konci workshopu každý vytvoří základ přípravy konkrétní vyučovací jednotky na principech aktivního učení. Z takto vytvořených příprav bude vytvořen společný Almanach, který dostane každý účastník jako inspiraci pro svoji vlastní potřebu.
Všichni účastníci obdrží osvědčení o účasti! Mohou být i akreditovaná MŠMT ČR, ale pouze do 25. 2. 2025!
Cílová skupina: učitelé ZŠ a SŠ (minimální počet je 15, maximální 25). V případě zájmu je možné tento workshop realizovat na klíč pro učitele z jedné školy!
Délka konání: celkem 32 vyučovacích hodin ve třech dnech – zpravidla pátek až neděle, začátek je v 10:00, konec ve 13:00 (lze využít i prázdnin).
Místo konání: pobytová zařízení nebo školy s možností ubytování v okolí.
Lektoři: garant Mgr. Jiří Hruška – metodik a mentor (blíže viz http://dvpp-hruska.cz), Mgr. et Bc. Radoslava Žaludová – speciální pedagog; oba lektoři jsou současně učitelé na ZŠ V Pohybu, Ráby.
Finance: celý workshop by neměl překročit částku 75.000,-Kč. Cena bude kalkulována dle konkrétních podmínek a jsou v ní zahrnuty: lektorné vč. přípravy a následných konzultací, cestovné, ubytování a stravné pro dva lektory, pomůcky, tisk materiálů, pronájmy a jiné náklady).
Bližší informace: Jiří Hruška, jiri.hruska@email.cz, mobil: 732 378 769
V případě zájmu je možné podobný workshop na klíč realizovat i pro učitele z jedné školy!
Přihláška online
Mám zájem se zúčastnit workshopu Spokojený žák = spokojený učitel, který se koná v ZŠ V Pohybu ve dnech 3. – 5. 5. 2024.
Bližší informace k obsahu workshopu
1. V čem je náš workshop výjimečný oproti jiným?
V rámci workshopu budeme společně směřovat k plánování výuky založené na principu aktivního učení a k vytvoření a vyzkoušení přípravy konkrétní vyučovací jednotky. Ze zkušeností víme, že pokud podpora učitelů nesměřuje k aplikaci v rámci konkrétní akce, je její účinnost velmi nízká. A navíc…
Již Jan Amos Komenský napsal: „Nevěřte všemu, co se vám k věření předkládá. Zkoumejte vše a přesvědčte se o všem sami.“
2. Cíle workshopu
Hlavní cíle workshopu – účastník:
- porovná svoji dosavadní praxi s tím, jak může učební proces probíhat, a nastaví si zónu svého nejbližšího vývoje,
- vytvoří si základ přípravy konkrétní vyučovací jednotky, kterou v praxi vyzkouší se svými žáky, a vytvoří finální příspěvek pro Almanach,
- sdílí zkušenosti s ostatními, přijímá i nabízí zpětnou vazbu.
Dílčí cíle – účastník:
- sdílí své zkušenosti s tím, jaké strategie řízení výuky používá,
- formuluje SMART cíle,
- na základě stanovených cílů vybírá vhodné metody a formy aktivního učení,
- rozhodne se (při přípravě na výuku), jaké metody a formy vybere, aby byly zohledněny možnosti jednotlivých žáků,
- nastaví kritéria hodnocení dovedností (obsahových i kompetenčních), produktů i procesů,
- popíše reflexi vyučovací jednotky.
3. Forma
Celá akce probíhá formou tandemu i paralelních dílen dvou lektorů (J. Hruška a R. Žaludová). Jde o třídenní akci, která bude mít části prezenční a konzultační/mentorskou. Na konci workshopu bude probíhat jeho evaluace a všichni účastníci obdrží osvědčení o účasti a veškeré použité materiály v elektronické formě. Následné on-line individuální konzultace budou účastníkům nabídnuty, nebudou však povinnou součástí workshopu.
4. Rámcový harmonogram témat a činností
- První den: 10:00 – 12:00 – otevření workshopu – seznamovací a kooperativní aktivity, východiska konstruktivismu (motivace, diferenciace)
- První den: 13:00 – 17:00 – metody a formy aktivního učení, výukové programy
- První den: 18:00 – 20:30 – burza nápadů, sdílení zkušeností, individuální konzultace
- Druhý den: 8:00 – 12:00 – hodnocení, zpětná vazba a reflexe
- Druhý den: 13:00 – 17:00 – plánování výuky, strategie řízení výuky, formulace cílů.
- Druhý den: 18:00 – 20:30 – společná tvorba kritérií pro příspěvky, samostatná práce na přípravě výukové jednotky, individuální konzultace.
- Třetí den: 8:00 – 13:00 – sdílení a prezentace příprav, zpětná vazba a reflexe – zakončení workshopu.
5. Tvorba Almanachu
- Samostatná práce na přípravě výukové jednotky:
- Na základě získaných i sdílených zkušeností dostanou účastníci úkol zpracovat přípravu (nástřel) výukové jednotky na libovolné téma a pro libovolnou cílovou skupinu, která proběhne nejdéle měsíc po ukončení pobytové části workshopu.
- Účastníkům budou k dispozici školní počítače (doporučujeme si vzít svůj USB flash disk).
- Společně vytvoříme osnovu pro příspěvky.
- Po celou dobu trvání workshopu mohou účastníci využívat individuálních konzultací s lektory (po ukončení workshopu budou moci využít on-line konzultací).
- Sdílení a prezentace, reflexe – zakončení workshopu:
- Každý účastník bude prezentovat svůj záměr.
- Po prezentaci dostane od ostatních účastníků i lektorů zpětnou vazbu.
- Každý účastník bude mít jeden měsíc na vyzkoušení své vyučovací jednotky se svými žáky a na případné úpravy svého příspěvku.
- Z vytvořených příspěvků bude v elektronické podobě sestaven Almanach, který dostane každý účastník, který do něj přispěje.