Spokojený žák = spokojený učitel

Žák je spokojený, když ho učení baví. Žáka učení baví, když vidí smysl toho, co se učí, když tomu, co se učí, rozumí, a když učení probíhá v bezpečném a podnětném prostředí. Pokud žáka učení baví, baví to i učitele. Workshop vám ukáže, co vše lze dělat směrem k vyšší spokojenosti žáků

Zveme vás na pobytový workshopKunětická hora

Spokojený žák = spokojený učitel

„Žák je spokojený, když ho učení baví. Žáka učení baví, když vidí smysl toho, co se učí, když tomu, co se učí, rozumí a když učení probíhá v bezpečném a podnětném prostředí. Pokud žáka učení baví, baví to i učitele. Workshop vám ukáže, co vše lze dělat směrem k vyšší spokojenosti žáků.“

Obsah: Jde o praktický workshop, na kterém se nezbytná teorie prolíná s praktickými ukázkami a sdílením zkušeností na téma efektivní strategie řízení výuky. V rámci workshopu každý účastník nejdříve prochází tématy, jako jsou metody a formy aktivního učení, tvorba výukových programů, reflexe a hodnocení. Na konci workshopu každý vytvoří základ přípravy konkrétní vyučovací jednotky na principech aktivního učení. Z takto vytvořených příprav bude vytvořen společný Almanach, který dostane každý účastník jako inspiraci pro svoji vlastní potřebu.

Všichni účastníci obdrží osvědčení o účasti! Mohou být i akreditovaná MŠMT ČR, ale pouze do 25. 2. 2025!

Cílová skupina: učitelé ZŠ a SŠ (minimální počet je 15, maximální 25). V případě zájmu je možné tento workshop realizovat na klíč pro učitele z jedné školy!

Délka konání: celkem 32 vyučovacích hodin ve třech dnech – zpravidla pátek až neděle, začátek je v 10:00, konec ve 13:00 (lze využít i prázdnin).

Místo konání: pobytová zařízení nebo školy s možností ubytování v okolí.

Lektoři: garant Mgr. Jiří Hruška – metodik a mentor (blíže viz http://dvpp-hruska.cz), Mgr. et Bc. Radoslava Žaludová – speciální pedagog; oba lektoři jsou současně učitelé na ZŠ V Pohybu, Ráby.

Finance: celý workshop by neměl překročit částku 75.000,-Kč. Cena bude kalkulována dle konkrétních podmínek a jsou v ní zahrnuty: lektorné vč. přípravy a následných konzultací, cestovné, ubytování a stravné pro dva lektory, pomůcky, tisk materiálů, pronájmy a jiné náklady).

Bližší informace:  Jiří Hruška, jiri.hruska@email.cz, mobil: 732 378 769

V případě zájmu je možné podobný workshop na klíč realizovat i pro učitele z jedné školy!

Přihláška online

Mám zájem se zúčastnit workshopu Spokojený žák = spokojený učitel, který se koná v ZŠ V Pohybu ve dnech 3. – 5. 5. 2024.

    Bližší informace k obsahu workshopu
    1. V čem je náš workshop výjimečný oproti jiným?

    V rámci workshopu budeme společně směřovat k plánování výuky založené na principu aktivního učení a k vytvoření a vyzkoušení přípravy konkrétní vyučovací jednotky. Ze zkušeností víme, že pokud podpora učitelů nesměřuje k aplikaci v rámci konkrétní akce, je její účinnost velmi nízká. A navíc…
    Již Jan Amos Komenský napsal: „Nevěřte všemu, co se vám k věření předkládá. Zkoumejte vše a přesvědčte se o všem sami.“

    2. Cíle workshopu

    Hlavní cíle workshopu – účastník:

    • porovná svoji dosavadní praxi s tím, jak může učební proces probíhat, a nastaví si zónu svého nejbližšího vývoje,
    • vytvoří si základ přípravy konkrétní vyučovací jednotky, kterou v praxi vyzkouší se svými žáky, a vytvoří finální příspěvek pro Almanach,
    • sdílí zkušenosti s ostatními, přijímá i nabízí zpětnou vazbu.

    Dílčí cíle – účastník:

    • sdílí své zkušenosti s tím, jaké strategie řízení výuky používá,
    • formuluje SMART cíle,
    • na základě stanovených cílů vybírá vhodné metody a formy aktivního učení,
    • rozhodne se (při přípravě na výuku), jaké metody a formy vybere, aby byly zohledněny možnosti jednotlivých žáků,
    • nastaví kritéria hodnocení dovedností (obsahových i kompetenčních), produktů i procesů,
    • popíše reflexi vyučovací jednotky.
    3. Forma

    Celá akce probíhá formou tandemu i paralelních dílen dvou lektorů (J. Hruška a R. Žaludová). Jde o třídenní akci, která bude mít části prezenční a konzultační/mentorskou. Na konci workshopu bude probíhat jeho evaluace a všichni účastníci obdrží osvědčení o účasti a veškeré použité materiály v elektronické formě. Následné on-line individuální konzultace budou účastníkům nabídnuty, nebudou však povinnou součástí workshopu.

    4. Rámcový harmonogram témat a činností
    • První den: 10:00 – 12:00 – otevření workshopu – seznamovací a kooperativní aktivity, východiska konstruktivismu (motivace, diferenciace)
    • První den: 13:00 – 17:00 – metody a formy aktivního učení, výukové programy
    • První den: 18:00 – 20:30 – burza nápadů, sdílení zkušeností, individuální konzultace
    • Druhý den: 8:00 – 12:00 – hodnocení, zpětná vazba a reflexe
    • Druhý den: 13:00 – 17:00 – plánování výuky, strategie řízení výuky, formulace cílů.
    • Druhý den: 18:00 – 20:30 – společná tvorba kritérií pro příspěvky, samostatná práce na přípravě výukové jednotky, individuální konzultace.
    • Třetí den: 8:00 – 13:00 – sdílení a prezentace příprav, zpětná vazba a reflexe – zakončení workshopu.
    5. Tvorba Almanachu
    1. Samostatná práce na přípravě výukové jednotky:
      • Na základě získaných i sdílených zkušeností dostanou účastníci úkol zpracovat přípravu (nástřel) výukové jednotky na libovolné téma a pro libovolnou cílovou skupinu, která proběhne nejdéle měsíc po ukončení pobytové části workshopu.
      • Účastníkům budou k dispozici školní počítače (doporučujeme si vzít svůj USB flash disk).
      • Společně vytvoříme osnovu pro příspěvky.
      • Po celou dobu trvání workshopu mohou účastníci využívat individuálních konzultací s lektory (po ukončení workshopu budou moci využít on-line konzultací).
    2. Sdílení a prezentace, reflexe – zakončení workshopu:
      • Každý účastník bude prezentovat svůj záměr.
      • Po prezentaci dostane od ostatních účastníků i lektorů zpětnou vazbu.
      • Každý účastník bude mít jeden měsíc na vyzkoušení své vyučovací jednotky se svými žáky a na případné úpravy svého příspěvku.
      • Z vytvořených příspěvků bude v elektronické podobě sestaven Almanach, který dostane každý účastník, který do něj přispěje.